Hej på tisdagen!

När jag vaknade upp i sängen kände jag något i halsen, något iriterande och obehagligt. Hostade, hostade och hostade, och tillslut fick jag upp något. Sprang in på toan och nästan spydde. Jag tog på mig kläderna efter det och gick ner för att äta frukost och läsa på fysiken sista gången. Kändes skönt med macka och jos. Ringde några samtal, packade ner saker i väskan, gjorde i ordning mig och sen var det dags att gå till skolan. Vi började med svenska/so. Gick igenom fakta om Strindberg och läste på till fysiken. 20 minuters rast och sen var det fysikprov. Gick inte så bra i början, sen blev det bättre och bättre. På  näst sista sidan kunde man få 18 poäng  på enheter som vi hade haft i början av 9:an. Jag kunde inte allt men skrev vad jag trodde var rätt. Tråkiga engelskan efter provet. Glosor på tavlan och övning inför det muntliga nationellaprovet. Lunch, gott och efterlängtat för magen. Syslöjd i 80 minuter.
- Ska det låta såhär? frågade jag.
- Ja, det ska det. Svarar Matthias.
- Nej, men det låter som att min vävningstol går sönder där uppe! Säger jag förvånat.
- Nej, det ska inte låta sådär. Nu har du förstört den din lilla hårboll. Säger Matthias på skoj.
- Nej, det är du som är e äcklig, ja skit samma, äcklig sa jag! ÄCKLIG! säger jag och fortsätter med min duk på vävningstolen.
Efter slöjden var det bara 2 lektioner kvar, SUT. Först matte-sut och sen svenska/so-sut. Matten gick bra, jobbade på i matteboken  som jag skulle. Svenskan/so:n är ju alltid som den är, börjar 10  minuter försent och får gå 10 minuter efter. Så är det när man har Gunnarsson. Hann faktiskt svara på lite frågor till so:n på torsdag.
Nu sitter jag här och har gjort sen jag kom hem.

Ikväll ska jag plugga på bildprovet, svenska läxan, spanska läxan, so:läxan, äta och kolla på aa.

Snart är det efterlängtade sportlovet här. Fredagen kommer börja med tv och mys. På lördagen blir det Nisse Lull Cup hela dagen. På söndag åker vi till Göteborg och kommer hem på onsdag. :D Skönt att komma iväg lite över lovet.
När jag kommer hem ska jag mest ta det lugnt, vara med kompisar och sådär.

Här ska vi bo
Här ska vi bo.

Här är rummet
Det här är rummet.

Lite suddigt men det är iaf en bild.

'puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0