Råttjakt!

Only you!

Jag mår faktiskt lite bättre idag, och tur är det. Tråkigt väder ute gör att jag blir deprimerad.

Hitills har dagen bjudit på råttjakt. Har flyttat 2 hörnskåp och jagat råttan lite överallt.
Började iallafall med att jag vaknde klockan 10 när mina katter väckte mig.
Tog på mig lite och gick ner. Efter ett tag så undrade jag vad Sune gjorde vid hörnskåpet så jag kollade och fick se råttan.
Då hade den gått  från övervåningen och ner. Slog med lite allt möjligt för att få bort den men det gick inget vidare.
Det enda sättet var att ta bort alla fina glas från hörnskåpet i köket och flytta det. Råttan började hoppa på väggen :O
Jag blev jätterädd om jag ska vara ärlig (a) Sune kom emellan och försökte ta den. Men han var inget vidare till hjälp.
Han gav upp och la sig under matbordet. Råttan kom undan och sprang under hörnskåpet vid matbordet ;@
 Fick ta ner saker därifrån också och flytta det. Jag tog Sune och satt in han hos råttan. Han började jaga den lite smått men gav upp. Mamma tryckte till sopborsten i väggen med råttan imellan. Släppte och råttan sprang iväg.
Jag lyckades täcka ett annat skåp men då kom råttan och jag och mamma började skrika. Men pappa var räddast ;) hah
Den sprang vidare till hallen och sprang bakom akvariumet. ;/ Jag började började med att bygga ett berg av allt möjligt så den inte skulle springa in till datan och bita på sladdarna.
 Efter det slog vi som idioter under akvariumet för att den skulle komma fram.
Vi fick aldrig tag i den så mamma tog dammsugaren och dammsugade upp den.
Pappa vågade inte slänga ut den så jag fick följa med ut på trädgården.
Tack vare mig så vågade han slänga ut den ;)
Hallå?! Det var ju bara att vända upp och ner på dammsugaren så åkte den ut.
Den sprang iväg in till en buske  och nu är vi råttlösa i vårt hus igen :) hoppas jag :S

En förklaring till hur vi fick ut den, ungefär så var det :P

Har precis ätit och nu ska jag slöa framför datan.
Senare ikväll blir det bingolotto med pappa (y)

Puss

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, råttjakt ;)

2009-03-08 @ 17:12:38
URL: http://lenaamandaatensia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0